.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سطح مراودات اقتصادی مازندران و ارمنستان مطلوب نیست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با توجه به تعامل ۲۰۰ میلیون دلاری بین ایران و ارمنستان سهم مازندران از این مقدار کمتر از ۱۰ درصد است.
به گزارش شمال نیوز، محمد محمدپور عمران ظهر امروز در دیدار سفیر ارمنستان با صنعتگران مازندران با اشاره به سفر سفیر ارمنستان به این استان، اظهار داشت: مجموع ارتباط ما با کشور میانه و ارمنستان کم حجم است. البته اکنون بین ایران، روسیه و کشورهای سی ای اس روابط وجود دارد که بیشتر در راستای توسعه ارتباطات صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید براینکه مازندران این مورد ارتباط را پایدار نمی‌داند و البته بخش مهمی از صادرات به غلات برمی‌گردد، افزود: ایران بدلیل قرار گرفتن یک کشور خشکسالی مجبور به محصولاتی برای واردات از کشورهای سی آی اس دارد.

وی با بیان اینکه از کشور ما عمدتا سیمان، برخی از محصولات غذایی و کشاورزی و ماشین‌آلات حوزه ماشین‌سازی صادر می‌شود، عنوان کرد: اکنون بین ایران و ارمنستان حدود 200 میلیون دلار تعامل وجود دارد که سهم مازندران در این زمینه ناچیز و کمتر از ده درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از تلاش مسئولان استانی برای تغییر روند تبادل بین دو کشور ایران و ارمنستان خبر داد  و گفت: این استان بدنبال تغییر موضوع اتحادیه گمرکی اوراسیا است.

وی ادامه داد: اکنون تعرفه گمرکی بسیار بالا بوده که برای تجار مازندرانی به صرفه نیست و راه‌های ارمنستان راه مناسبی برای تردد این خودروهای سنگین از مرز ایران نیست.

محمدپور با اشاره به اینکه سفیر ارمنستان نیز اعلام آمادگی براین قضیه کردند، بیان کرد: اگر مازندران بتواند ارتباط خود را از طریق ارمنستان و گرجستان به دریای سیاه وصل کند این کریدور می‌تواند موازی با کریدور کشور ترکیه باشد و مازندران علاقمند است تا راه‌های مبادلاتی با کشورهای همسایه چون ارمنستان داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون ایران در تبادل انرژی با کشور ارمنستان قرارداد دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مازندران در حوزه محصولات غذایی، ماشین آلات کشاورزی و محصولات صنعتی مختلف، این استان بدنبال آن است تا طبق نیاز کشور کوچک و کم جمعیتی چون ارمنستان را فراهم کند؛ امیدوارم این سفر کمک کند و تشویقی از سوی تجار مازندرانی برای نگاه بیشتر و حمایتی با کشور ارمنستان شود./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.